Zoals sommige van onze klanten helaas één of meerdere keren hebben meegemaakt deze week, of er op dit moment zelfs last van ondervinden, zijn er diverse storingen geweest bij VCA Infra. Daardoor is examineren niet altijd mogelijk (geweest).
VCA Infra heeft hierover vandaag een e-mail gestuurd die we graag met je delen. Helaas kunnen we op dit moment niet uitsluiten dat eventuele storingen later deze week ook nog zullen plaatsvinden, omdat de oorzaak niet bekend is. Wij doen ons best om jullie zo goed mogelijk te informeren en alternatieven te bieden waar nodig.
Berichtgeving vanuit VCA Infra op 29-09-2021:
“Beste stelselpartners,
Helaas moeten wij jullie opnieuw informeren dat er wederom een technische storing is bij QM. Wij begrijpen dat velen van jullie, jullie klanten en bovenal de kandidaten hier hinder van ondervinden. Dit kunnen wij niet verhelpen, omdat er over de vermoedelijke oorzaak of duur van de storing niets valt te zeggen.
Daarom willen wij jullie in ieder geval informeren over het proces aan onze kant tijdens deze storingen. Bij verstoring van examenafname is er contact met Technical Support van QM en onze regulier contactpersoon (teamleider technical support). De afgelopen week zijn er diverse (kortdurende) issues geweest (resp. donderdag, maandag, dinsdag en vanmorgen). Omdat dit probleem zich herhaalt, is er door ons geëscaleerd naar het management van QM (VP of Sales EMEA/APAC). Totdat zij met informatie komen over de toedracht van de storingen, moeten ook wij afwachten.
Eerder deelden wij met jullie al de link naar de statuspagina van QM. Onderstand de status van QM tot circa 10.30. Voor een actueel beeld zie http://status.questionmark.com/.
Tot slot willen wij jullie het advies meegeven om te blijven proberen de kandidaten in te loggen en te laten starten met het examen, indien de statuspagina oranje weergeeft.
Indien wij meer informatie hebben dan zullen wij jullie informeren.”